Rynek Infrastruktury
Pod koniec lipca tego roku Ministerstwo Transportu publikuje do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych projekt „załącznika nr 6 do programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015. Załącznik przewiduje budowę 11 obwodnic polskich miast. Wśród nich nie ma obwodnicy Suwałk.
Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk po zapoznaniu się z projektem załącznika nr 6 8 sierpnia podejmuje interwencję wysyłając uwagi dotyczące załącznika nr 6 do Sławomira Nowaka. Dokument do wiadomości dostają też Lech Witecki, szef GDDKiA, Maciej Żywno, wojewoda podlaski, Jarosław Dworzański, marszałek województwa podlaskiego i Jerzy Doroszkiewicz, dyrektora GDDKiA w Białymstoku. Oddzielne pismo Czesław Renkiewicz kieruje do prezydenta Bronisława Komorowskiego. W pismach Czesław Renkiewicz wnioskuje o wpisanie obwodnicy Suwałk do załącznika nr 6 Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.
Cztery dni później, 12 sierpnia, do prezydenta Suwałk dociera pismo od Macieja Żywno, który uzyskał informację od Patrycji Wolińskiej-Bartkiewicz, podsekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki o planach resortu związanych z budową obwodnicy Suwałk. W piśmie czytamy, że „odcinek transgraniczny Via Baltica został umieszczony w załączniku I do rozporządzenia ustanawiającego nowy instrument finansowy Connecting Europe Facility „Łącząc Europe”, co daje możliwość sfinansowania jego realizacji przy wykorzystaniu środków Funduszu Spójności w ramach CEF (kwota w wysokości około 3,86 mld Euro zostanie przeznaczona dla Polski)”.
Pismo Patrycji Wolińskiej-Bartkiewicz potwierdza założenia „Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku”, który został opublikowany na stronie internetowej MTBiGM 19 czerwca 2013 roku. Na stronie 36 dokumentu została opublikowana tabela z listą podstawową projektów do realizacji w ramach CEF . Obwodnica Suwałk zajmuje drugie miejsce na tej liście. Miejsce trzecie natomiast zajmuje odcinek Via Baltica od obwodnicy Suwałk do granicy państwa z Litwą.